学术报告

当前位置: 首页 > 学术报告 > 正文

齐鲁科技论坛学术报告

发布时间:2016-10-17 编辑: 来源:

时间:20161017 14:00

地点:办公楼202会议室

 

报告一

Speaker: 于恒,阿联酋大学助理教授

Title: Thermal-aware frequency scaling foradaptive applications on MPSoC

Abstract:

For applications featuring adaptiveworkloads, the quality of their task execution can be dynamically adjustedgiven the runtime constraints. When mapping them to heterogeneous MPSoCs, it isexpected not only to achieve the highest possible execution quality, but alsomeet the critical thermal challenges from the continuously increasing chipdensity. Prior thermal management techniques, such as Dynamic Voltage/FrequencyScaling (DVFS) and thread migration, do not take into account the trade-offpossibility between execution quality and temperature control. In this paper,we explore the capability of adaptive workloads for effective temperaturecontrol, while maximally ensuring the execution Quality-of-Service (QoS). Wepresent a thermal-aware dynamic frequency scaling (DFS) algorithm onheterogeneous MPSoCs, where judicious frequency selection achieves QoSmaximization under the temperature threshold, which is converted to thethermal-timing deadline as an additional execution constraint.

Bio:

于恒,新加坡国立大学学士、博士,现就职于阿联酋大学College of Information Technology,任助理教授。曾于德国爱尔兰根纽伦堡大学、新加坡国立大学进行博士后研究,并担任2013年可编程技术国际会议(FPT13)2014年集成电路与片上网络国际会议(VLSISoC14)技术委员会委员,亚太设计自动化国际会议(ASPDAC14)秘书助理,同时担任多个国际学术期刊和会议审稿人(IEEE DAC, ICCAD, CODES+ISSS, ISCAS, FPL, FPT, and ACM TECS, JSCS),以及《APractical Introduction to Hardware/Software Codesign》(ISBN-13:978-1461437369)的中文翻译作者。

 

报告二

Speaker: 赵茜,日本兵库县立大学应用情报科学研究科研究员

Title: 有关超小用电量无线传感器网络以及安全低功耗车载系统的研究

Abstract:

此次报告分为三大部分,内容涵盖了本人从博士期间到现在的主要研究项目内容。第一部分是有关超小用电量无线传感器网络的研究。在这项研究中,我们发现无线传感器节点的峰值耗电直接影响到电池寿命。在保证各传感器执行时间期限条件下,本人提出三种传感器调度算法来降低峰值耗电,从而延长电池寿命。此外,为进一步降低无线传感器网络耗电,本人提出三种新型路由算法。第二部分是关于安全低功耗车载系统的研究。在此研究中我们开发了适用于不挥发性原子移动型低功耗FPGA的虚拟机。为增强车载系统安全性,我们还开发了具有认证功能的存储命令。第三部分是本人现在正在进行的日本国家级研究项目。此项目主要致力于低功耗AI引擎与异源引擎结合的智能云平台的研发。因本项目处于初始阶段,报告中将会介绍此项目的设计概况。

Bio:

2009年于国内大学计算机科学与技术专业毕业后,赴日本神户市的兵库县立大学留学。并于2013年和2016年先后取得了应用信息科学硕士与博士学位。现在在兵库县立大学担任研究员职位,从事低功耗AI引擎与异源引擎结合的智能云平台的相关研究。本人的研究兴趣方向包括无线传感器网络,嵌入式系统,实时系统,密码学,机器学习等。

联系我们

地址: 山东省青岛市即墨区滨海公路72号

           山东大学(青岛)第周苑C座

邮编:266237

院办电话:(86)-532-58630622

本科招生电话:(86)-532-58630176

研究生招生电话:(86)-532-58630610

学院微信公众号

山大微信公众号